Официалното събитие на 4 април 2019 г. в централата на компанията в Манхайм бе връхната точка на празненството по случай двадесет и пет годишния юбилей на групата ФЬОНИКС. По време на изминалата седмица фокусът бяха служителите на компанията, с песен за рождения ден, европейски фотоконкурс и сладкиши, отбелязващи събитието.
Манхайм, 5 април 2019 г. – ФЬОНИКС празнува. Заедно с клиенти и доставчици. Заедно със семействата на всички акционери на компанията и ръководството. Заедно с бивши колеги, журналисти и известни личности. И заедно със своите служители. „Фактът, че успяхме да постигнем това ниво на развитие за 25 години, че водещият европейски доставчик на здравни услуги произхожда от четири регионални фармацевтични търговци на едро не беше предрешен,“ казва Оливър Виндхолц, главен изпълнителен директор на групата ФЬОНИКС. „Ние дължим това на нашите клиенти и бизнес партньори, с които през последните години се радваме на отлични работни взаимоотношения. И задължително искаме да изкажем благодарност на нашите служители, защото те правят ФЬОНИКС това, което е днес, всеки ден.
Торта за рождения ден беше предложена на служителите като сладка благодарност: всеки ден в продължение на една седмица за всички служители на ФЬОНИКС в Германия. Но какво е един рожден ден без песента Честит рожден ден? Ето защо юбилейните активности за служителите включваха и специално продуцирана песен за рожден ден – написана и записана от екип на ФЬОНИКС. Тридесет служители – любители на музиката, прекараха един ден в студио Popakademie Baden-Württemberg в Манхайм, където записаха песента, под напътствията на професионалисти. Това не само че донесе незабравимо докосване до музикалния бизнес за изпълнителите на песента, но и на първо място уникалното съвместно преживяване, което засилва екипния дух.
Това беше и фокусът на европейския фотоконкурс „Ние сме ФЬОНИКС – в цяла Европа“. Всички служители бяха поканени да направят снимка, свързана с компанията и юбилея. В крайна сметка в състезанието взеха участие 123 отбора от 21 страни, което много затрудни журито в избирането на най-добрите три снимки. Колегите от Сърбия заеха първото място, следвани от Румъния и Швеция на второ и трето място. Наградата на публиката беше връчена на служители от Холандия. Те получиха най-много гласове в проведена онлайн анкета. Победителите получиха парични награди между 1000 и 3000 евро. Тези средства не бяха лично за екипите, а трябваше да бъдат дарени на благотворителни организации от съответните региони на печелившите отбори, като изборът беше изцяло оставен на победителите. Фотографите от трите най-добри снимки бяха наградени с пътуване до Манхайм за юбилейното празненство – най-важната част от празненствата по повод двадесет и петия рожден ден на компанията.
Около 250 поканени гости присъстваха на гала вечерята в централата на компанията на 4ти април 2019 г., сред които бе и Лудвиг Меркле. Предприемачът и акционерът на групата ФЬОНИКС въплъщава философията и ценностите на компанията, както никой друг: почтеност, усърдие, надеждност и справедлив подход към другите. Това са основни аспекти на начина, по който Меркле работи и конкурентни предимства, когато става въпрос за клиенти и служители. „Като семеен бизнес ние можем да си позволим не само да мислим предприемачески в краткосрочен план, но и да обмисляме детайлите дългосрочно, без да бързаме от един тримесечен баланс към следващия.“ казва Меркле. И това трябва да остане така през следващите 25 години.
На събитието присъства също така първият заместник-кмет на Манхайм – Кристиан Шпехт, както и двамата предшественици на Изпълнителния директор Оливър Виндхолц: Д-р Бернд Шайфеле изгради и разшири компанията заедно с нейния основател Адолф Меркле и все още играе важна роля в нейното развитие като Председател на Надзорния съвет. И Реймунд Пол, който ръководи успешно ФЬОНИКС през трудните години на икономическа криза през 2008 г. и 2009 г.
През последните 25 годни ФЬОНИКС претърпя развитие, което едва ли би могло да бъде по-бързо и успешно. Бързият растеж на компанията се дължи главно на придобиванията – в 27 страни в Европа. Тя се разшири в международен план и успешно се превърна от фармацевтичен търговец на едро в интегриран доставчик на здравни услуги. През годините ФЬОНИКС се посвещава на трудната задача: здравето на хората. От доста време насам фирмата се разраства по-бързо от пазара, „и ние вярваме, че бъдещите перспективи за групата ФЬОНИКС остават положителни, тъй като имаме отлично позициониране.“ обобщава Виндхолц.